Kiedy warto stosować kreatywne CV?

Sukces w poszukiwaniu pracy zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest profesjonalne CV. Obecnie Curriculum Vitae to znacznie więcej niż tylko spis kwalifikacji i umiejętności. Stanowi ono wizytówkę osoby starającej się o wymarzoną pracę. W przypadku niektórych stanowisk i branż wskazane jest stworzenie kreatywnego CV. Kiedy warto je stosować? W poniższym artykule znajdziesz garść wskazówek.

Na jakie oferty pracy warto wysłać kreatywne CV?

Kreatywne CV sprawdzi się przede wszystkim w przypadku branż uznawanych za twórcze. Tego rodzaju zgłoszenie może więc z pewnością wysłać osoba starająca się o pracę grafika, fotografa, montażysty czy twórcy scenariuszy. Kreatywne Curriculum Vitae warto też wysłać na oferty pracy związane z marketingiem, reklamą, dziennikarstwem i public relations.

Kreatywne CV – czyli jakie?

O jakim CV można powiedzieć, że jest kreatywne? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. CV kreatywnych może być bowiem tyle, ile pomysłów kandydatów. Ważne, aby życiorys pozytywnie wyróżniał się spośród innych dokumentów, których pracodawcy czy specjaliści HR otrzymują w dziesiątkach, a często setkach egzemplarzy. Twórcze CV powinno nie tylko przedstawiać dokładnie doświadczenie i kompetencje kandydata, ale musi to zrobić w oryginalny sposób, tak, aby odbiorca dokumentu zapamiętał daną osobę i chciał zaprosić ją na rozmowę rekrutacyjną.

Jak stworzyć kreatywne CV?

Sposobów na osiągnięcie tego celu jest wiele. Wszystko zależy od pomysłowości kandydata. Jedną z możliwości jest tzw. CV branżowe, czyli stworzone z myślą o branży lub dziedzinie, w której dana osoba szuka pracy. Na przykład, PR-owcy mogą opracować swój życiorys w formie informacji prasowej, graficy – jako plakat, a dziennikarze w formie okładki gazety. To prosty sposób, aby już na samym początku wykazać się innowacyjnością oraz umiejętnościami przydatnymi na konkretnym stanowisku.

Ciekawą propozycją CV jest też życiorys opracowany w formie innej niż papierowa. W niektórych przypadkach można zrezygnować z klasycznej formy pisanego CV i stworzyć np. prezentację w specjalistycznym programie. To polecane rozwiązanie szczególnie w sytuacji, kiedy w wymaganiach dotyczących oferty pracy znajduje się umiejętność ich obsługi. Coraz większą popularnością cieszą się także CV multimedialne, tworzone w formie wideo. To bardzo skuteczna i efektowna, ale równocześnie trudna forma życiorysu. Należy bowiem mieć na uwadze, że nawet krótki film powinien zostać doskonale przygotowany w każdym detalu, począwszy od wyboru miejsca nagrania, przez treść, sposób mówienia, ubiór, aż po jakość obrazu, dźwięku i profesjonalny montaż. Wybierając jednak to rozwiązanie, masz niemal pewność, że pracodawca zwróci uwagę na Twoją kandydaturę i najpewniej zaprosi na spotkanie, aby poznać tak twórczą osobę.

Opracowując nietuzinkowe CV, zwróć też uwagę, aby treści zawarte w życiorysie były łatwe w odbiorze i czytelne. Forma wizualna jest bardzo istotna, ale pamiętaj, że liczy się też zawartość treściowa dokumentu, czyli precyzyjnie wskazane umiejętności i kompetencje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *