Zapotrzebowanie na usługi stomatologiczne jest w Polsce bardzo duże, w związku z czym powstaje coraz więcej gabinetów dentystycznych. Konkurencja w tym obszarze jest jednak ogromna, dlatego dużą wagę należy przywiązywać do odpowiednich działań promocyjnych.
Strona internetowa – wirtualna wizytówka gabinetu
Zgodnie z obowiązującymi przepisami usług medycznych w Polsce nie wolno reklamować w tradycyjny sposób. Nie wyklucza to jednak podejmowania pewnych działań, których celem jest zwiększenie zainteresowania danym gabinetem. Takim właśnie działaniem jest stworzenie strony internetowej gabinetu stomatologicznego, co najlepiej zlecić profesjonalistom. Na witrynie warto zamieścić m.in. cennik oraz opis zabiegów, jakie są w gabinecie wykonywane. Niezwykle ważna jest również oprawa graficzna – tu szczególną uwagę trzeba zwrócić na jakość zdjęć. Mile widziane są także krótkie filmiki. Należy też pamiętać o stworzeniu mobilnej wersji strony, gdyż zdecydowana większość osób szukając określonych treści w internecie, korzysta ze smartfonów. Eksperci z serwisu https://sofista.com.pl/ podkreślają, że własna strona to poważny krok w kierunku promocji praktyki stomatologicznej, ale bez czynności z zakresu pozycjonowania witryna nie będzie widoczna w wynikach wyszukiwania w Google. Na pozycjonowanie składa się wiele elementów – w kontekście tym ważną rolę odgrywają m.in. unikalne i wartościowe treści komponowane pod kątem SEO. Z artykułu https://sofista.com.pl/copywriting/ można dowiedzieć się więcej o korzyściach płynących z copywritingu.
Firmowy blog – czyli sposób na budowanie więzi z klientami
Świetną metodą promocji gabinetu stomatologicznego jest firmowy blog, który można podpiąć pod witrynę. Na stronie https://sofista.com.pl/blog-2/ znajduje się szereg wskazówek dotyczących prowadzenia takiego bloga. To świetne miejsce do publikowania m.in. porad stomatologicznych, artykułów poświęconych profilaktyce zdrowia jamy ustnej czy dzielenia się z czytelnikami własnymi refleksjami i przemyśleniami.
Newsletter – czyli jak być na bieżąco?
Newsletter to sprawdzone i skuteczne narzędzie marketingowe, dzięki któremu pacjenci będą na bieżąco informowani o tym, co dzieje się w gabinecie, o nowych wpisach na firmowym blogu itp. Newsletter pomaga w budowaniu świadomości marki oraz w utrzymywaniu kontaktu z klientami. Jest również nieoceniony w procesie tworzenia sieci kontaktów.
Konta w mediach społecznościowych – „must have” każdej firmy
Media społecznościowe to obecnie jeden z najważniejszych kanałów komunikacyjnych, dlatego gabinet stomatologiczny powinien mieć firmowy profil na Facebooku czy Instagramie. Budowanie zasięgów i pozyskiwanie odbiorców bazuje na systematycznym zamieszczaniu treści i zachęcaniu czytelników do uczestnictwa w dyskusji. Media społecznościowe idealnie nadają się do wyrabiania sobie renomy jako specjalisty w danej branży, w tym przypadku stomatologicznej.
Opinie pacjentów mają ogromne znaczenie!
Tu zasada jest prosta: im więcej pozytywnych opinii ma dany gabinet, tym większe szanse na pozyskanie nowych pacjentów.