Jakie wskaźniki warto mierzyć, aby właściwie ocenić skuteczność działań marketingowych?

[Głosów: 0   Average: 0/5]

Działania marketingowe prowadzone w internecie mogą przynieść naprawdę bardzo dobre efekty. Aby jednak się o tym przekonać, warto pamiętać o pomiarze kluczowych wskaźników, na podstawie których można wysnuć wnioski. Na co zwrócić szczególną uwagę?

Dzisiaj z reklamy internetowej korzysta wielu przedsiębiorców. Sieć daje różnorodne możliwości pod względem dotarcia do najbardziej zainteresowanych klientów – można korzystać z pozycjonowania, linków sponsorowanych, reklamy na Facebooku czy też z e-mail marketingu, aby wspomnieć tylko o niektórych propozycjach.

Dla uzyskania najlepszych efektów warto jednak pamiętać o pomiarach skuteczności prowadzonych w sieci działań marketingowych. Jak to zrobić?

Co warto mierzyć?

Wśród kluczowych składników marketingowych znajdują się:

  • ruch na stronie internetowej,
  • współczynnik konwersji,
  • stosunek ruchu na stronie do pozyskanych leadów,
  • koszty pozyskania leada,
  • koszty pozyskania leada z konkretnych źródeł,
  • przychody z leada z konkretnych źródeł,
  • procent sprzedaży pochodzący ze sprzedaży on-line,
  • CLV – wartość życiowa klienta.

Te wskaźniki marketingowe, które określane są również jako KPI (ang. Key Performance Indicators), czyli kluczowe wskaźniki efektywności, można mierzyć na podstawie dostępnych on-line narzędzi.

Dane, których dostarczają, pozwalają na optymalizację działań reklamowych, aby uzyskać wtedy jeszcze lepsze rezultaty w dziedzinie e-marketingu.

Skorzystaj z pomocy fachowców w dziedzinie e-marketingu

Chociaż reklama internetowa pozwala na samodzielne prowadzenie szeregu działań, to jednak warto zaznaczyć, że zdecydowanie najlepszym wyborem dla firmy będzie skorzystanie z pomocy ekspertów w tej dziedzinie.

Usługi oferuje wiele firm – agencja reklamy internetowej, agencja interaktywna, dom mediowy. Warszawa to tylko jedno z wielu miast, gdzie można otrzymać fachową obsługę w ramach projektowania, realizacji oraz raportowania w dziedzinie marketingu internetowego. To przyszłościowa inwestycja dla każdego biznesu!